Bedriftsskyting

Les mer om Bedriftsskyting 2023 her

Bedriftsskyting er et tilbud til bedrifter og militære avdelinger, og blir arrangert på høsten (oktober/november).

Hensikten er å tilby skytesporten som en teambyggende og sosial aktivitet for alle som ønsker å stille lag. Det kreves ingen forkunnskaper om skyting for å delta.

Bedriftsskytinga arrangeres med 5 innledende runder (kvelder) samt en finalekveld. Det skytes med Sauer finakalibret rifle innendørs på 15 meter, mot elektroniske skiver. For de fleste skytes det med liggende skytestilling, men deltakere som driver aktivt med skyting til vanlig må skyte knestående.
Skytterlaget har tilgjengelig alt utstyr som kreves for å delta, som våpen, ammunisjon, hørselvern, bekledning osv. Det er publikumsvennlig og sosialt med visning på storskjerm og kaffe/vaffelsalg.
Skytterne konkurrerer i 3-mannslag.

Bedriftsskyting