21 jan 2018

Skytterfest

I går kveld var adm.bygget dekket opp til en kjempeflott Årsfest i Målselv Skytterlag. Årsfest er en veldig hyggelig tradisjon som vi har i laget, en flott anledning til å møtes også uten at kuler og krutt er involvert. Komiteen for årsfesten hadde virkelig stått på for å lage en trivelig kveld for alle som var til stede. Det var nydelig smakfull hjemmelaget mat, etterfulgt av et fantastisk kakebord og kaffe avec. Det var også en konkurranse som utfordret hukommelse og geografikunnskaper til de fremmøtte. Festen ble ellers krydret med utdeling av premier og medaljer, historieforedrag om lagets første leder Harald Haarfager Rosenqvist, samt et morsomt tilbakeblikk på skytteråret 2017.

På årsfesten ble det også kunngjort utdeling av lagets hederspris Rosenqvisten. Prisen ble i år tildelt Wiggo Hol. Wiggo har gjennom svært mange år bidratt til å bringe Målselv Skytterlag til den høye administrative standarden det har i dag. Wiggo har gjennom årene virket som kasserer, nestleder og diverse andre verv. Han har bidratt tungt til alle små og store arrangementer som laget har stått for. Selv om han ikke har vært veldig aktiv skytter selv, har han hatt et stort engasjement for skyttersporten og dens vel.
Wiggo kunne dessverre ikke være tilstede på årsfesten og motta prisen, men han skal snart få den høytidelig overlevert.

Takk for laget til alle som var til stede i går, og en veldig stor takk til de som har stått på for å lage en kjempeflott fest. Festkomiteen med Johannes, Agnes, Frank og Nina for oppdekking, quiz, skyttersanger og ikke minst for en utsøkt mat! Lars Alvar for en historieleksjon om lagest første formann, og Tony for en morsom og fin kavalkade over skytteråret 2017.

IMG_1859IMG_1855